Äre jullov så äre xD

Jag vet inte om det beror på att jag har jullov eller pga mina sömnproblem som jag inte sover just nu...
men iaf, nyår var väldigt lugnt faktiskt, spårade knappt något, jag var i princip nykter vilket kändes sjukt bra! :D

sitter och kollar på en film på trean som heter In my country så här står det om filmen på tv.nu:

Brittisk-irländsk-sydafrikanskt drama från 2004. Langston Whitfield är journalist. Redaktionschefen sänder honom till Sydafrika för att han ska bevaka sannings- och försoningskommissionens förhör. I dessa förhör erbjuds förövare av mord och tortyr från båda sidorna att träda fram och konfrontera sina offer. De kan beviljas nåd om de berättar den osminkade sanningen och uttrycker ånger över vad de gjort Kan de djupa spåren efter Apartheid

läkas genom försoning? Det är en berättelse som kartlägger den mänskliga grymhetens ofattbara djup och den sonande styrkan av förlåtelse och kärlek!




Det är verkligen en sjukt bra film! Sitter och skrattar och gråter om vartannat för även om den handlar om sjukt äckligt hemska saker så finns det endå lite humor i det, typ... man ser folks livslust även fast deras barn/barnbarn/mammor eller pappor har blivit torterade eller mördade... aff... nej nu ska jag fortsätta kolla på filmen (:

godnatt bitches! ;)

Xoxo SugarBiatch

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0